ࡱ> oqnHcbjbj8t'      !!!8YL,!?>>>>>>>$/AC>u >  ??F  >>29=Rnb;.>U?0?;DD\==&D =>>t?D + :Informacja dla nauczyciela kontraktowego przystpujcego do egzaminu na stopieD nauczyciela mianowanego  przebieg egzaminu i wymagania egzaminacyjne  Po zakoDczeniu sta|u i otrzymaniu pozytywnej oceny dorobku zawodowego za okres sta|u nauczyciel obowizany jest w terminie zgodnym z rozporzdzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 393) przedBo|y do organu prowadzcego szkoB lub placwk wniosek wraz z obowizujcymi zaBcznikami. Postpowanie egzaminacyjne na stopieD awansu zawodowego nauczyciela mianowanego wszczyna si na wniosek nauczyciela skierowany do Prezydenta Miasta Bdzina. Zgodnie z 9 cyt. na wstpie rozporzdzenia dokumentacja zaBczona do wniosku o podjcie postpowania egzaminacyjnego powinna obejmowa: dokumenty potwierdzajce posiadane kwalifikacje zawodowe - po[wiadczone kopie, akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego  po[wiadczona kopia, za[wiadczenie dyrektora szkoBy zawierajce informacje o: wymiarze zatrudnienia nauczyciela oraz nauczanym przez niego przedmiocie lub rodzaju prowadzonych zaj w dniu wydania za[wiadczenia oraz w okresie odbywania sta|u; w przypadku nauczyciela, ktry w okresie odbywania sta|u zmieniB miejsce zatrudnienia, oraz nauczyciela zatrudnionego w kilku szkoBach, w ka|dej w wymiarze ni|szym ni| poBowa obowizujcego wymiaru zaj, Bcznie w wymiarze co najmniej poBowy obowizkowego wymiaru zaj, nale|y zaBczy za[wiadczenia ze wszystkich szkB, w ktrych nauczyciel byB zatrudniony w okresie sta|u, dacie zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego nauczyciela, dacie zBo|enia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego, uzyskanej przez nauczyciela ocenie dorobku zawodowego za okres sta|u oraz dacie jej dokonania, a w przypadku nauczyciela, ktry w okresie odbywania sta|u zmieniB miejsce zatrudnienia - tak|e o ocenie dorobku zawodowego za okres sta|u odbytego w poprzednim miejscu zatrudnienia. Wnioski o wszczcie postpowania egzaminacyjnego nauczyciele skBadaj w roku uzyskania pozytywnej oceny dorobku zawodowego za okres sta|u. W przypadku niedotrzymania w/w terminu nauczyciele zobowizani s do ponownego odbycia sta|u w peBnym wymiarze. Nauczycielom, ktrzy zBo| wnioski o podjcie postpowania egzaminacyjnego od dnia 1 listopada poprzedniego roku do dnia 30 czerwca danego roku, Prezydent Miasta Bdzina wydaje decyzj onadaniu lub o odmowie nadania stopnia awansu zawodowego w terminie do dnia 31 sierpnia danego roku. Nauczycielom, ktrzy zBo| wnioski o podjcie postpowania egzaminacyjnego od dnia 1 lipca danego roku do dnia 31 pazdziernika danego roku Prezydent Miasta Bdzina wydaje decyzj onadaniu lub o odmowie nadania stopnia awansu zawodowego w terminie do dnia 31 grudnia danego roku. Nauczyciel ubiegajcy si o stopieD nauczyciela mianowanego skBada w Kancelarii Urzdu Miejskiego w Bdzinie skierowany do Prezydenta Miasta Bdzina wniosek wraz zaBcznikami do analizy formalnej. Po przeprowadzeniu analizy formalnej przez WydziaB O[wiaty Urzdu Miejskiego w Bdzinie wyznacza si termin egzaminu. Przebieg postpowania egzaminacyjnego Komisj egzaminacyjn dla nauczycieli ubiegajcych si o awans na stopieD nauczyciela mianowanego powoBuje Prezydent Miasta Bdzina. W skBad komisji wchodz: przedstawiciel organu prowadzcego szkoB, jako jej przewodniczcy, przedstawiciel organu sprawujcego nadzr pedagogiczny, dyrektor szkoBy, dwaj eksperci z listy ekspertw ustalonej przez ministra wBa[ciwego do spraw o[wiaty i wychowania. Na wniosek nauczyciela w skBad komisji wchodzi przedstawiciel wskazanego we wniosku zwizku zawodowego. Prezydent Miasta Bdzina, ustalajc skBad komisji, zapewnia w niej udziaB ekspertw posiadajcych kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole tego samego typu irodzaju co szkoBa, w ktrej nauczyciel jest zatrudniony, z ktrych co najmniej jeden jest zatrudniony w szkole tego samego typu i rodzaju oraz co najmniej jeden naucza tego samego przedmiotu lub prowadzi ten sam rodzaj zaj, co nauczyciel. Zgodnie z 11 cyt. na wstpie rozporzdzenia organ powoBujcy komisj egzaminacyjn przeprowadza analiz formaln wniosku o podjcie postpowania egzaminacyjnego i zaBczonych dokumentw. Je|eli wniosek o podjcie postpowania egzaminacyjnego lub dokumentacja nie speBniaj wymagaD formalnych, Prezydent Miasta Bdzina wskazuje szczegBowo stwierdzone braki i wzywa nauczyciela do ich usunicia w terminie 14 dni wraz z pouczeniem, |e nieusunicie tych brakw wterminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania. Prezydent Miasta Bdzina powiadamia nauczyciela, ktry zBo|yB wniosek o podjcie postpowania egzaminacyjnego, o terminie i miejscu przeprowadzenia egzaminu na co najmniej 14 dni przed dat posiedzenia komisji. Na egzamin nauczyciel zgBasza si z dokumentem potwierdzajcym to|samo[ (npRr 6  : @ h ( n | ~  H J L N ʸʧʸʸxjX#hkVh 5CJOJQJ^JaJh CJOJQJ^JaJh6CJOJQJ^JaJh6>*CJOJQJ^JaJh6hACJOJQJ^JaJ hn!h6CJOJQJ^JaJ#h!hh6>*CJOJQJ^JaJ h!hh6CJOJQJ^JaJh!hh65OJQJ^JhG5OJQJ^Jhew5OJQJ^Jr4 6 L N bd: $ & Fa$gd $ & F[$\$a$gd $ & F [$\$a$gd $[$\$a$gd $T[$\$`Ta$gd1 $T`Ta$gd1$a$gd6$a$gd6 $da$gd6 . 6:NP,Tv ϢziziXzi h(-5CJOJQJ\^JaJ hR 5CJOJQJ\^JaJ&h!hhR 5CJOJQJ\^JaJ&h!hh65CJOJQJ\^JaJ h h1CJOJQJ^JaJhkVCJOJQJ^JaJh1CJOJQJ^JaJh CJOJQJ^JaJ#hkVh 5CJOJQJ^JaJ h h CJOJQJ^JaJ!:T !!"##$4$$% )*Z-\- $T`Ta$gd1 $T`Ta$gd1$ & F[$\$a$gdX$[$\$a$gd":$a$gd $a$gd1$T[$\$`Ta$gd1. !T!!!""2$4$$$$%%h)ʹʹʨʄseseTFTseshXCJOJQJ^JaJ hXhXCJOJQJ^JaJh CJOJQJ^JaJ h h CJOJQJ^JaJ$h h 0JCJOJQJ^JaJ h(-5CJOJQJ\^JaJ h5CJOJQJ\^JaJ h65CJOJQJ\^JaJ&h!hh65CJOJQJ\^JaJ hR 5CJOJQJ\^JaJ h 5CJOJQJ\^JaJh)*P*R*J++++P,,Z-\-v--...0/2/v////0<T<V<=l=n=ܲܲm^h15CJOJQJ^JaJ#h1h 5CJOJQJ^JaJ#h1h15CJOJQJ^JaJU hkt~hkt~CJOJQJ^JaJh1CJOJQJ^JaJhkt~CJOJQJ^JaJhkVCJOJQJ^JaJh":CJOJQJ^JaJ h h CJOJQJ^JaJ#hkVh 5CJOJQJ^JaJ. dowd osobisty, paszport, prawo jazdy). Nauczyciel kontraktowy ubiegajcy si o awans na stopieD nauczyciela mianowanego podczas egzaminu: dokonuje prezentacji dorobku zawodowego w formie tradycyjnej lub multimedialnej (ok. 15 minut), odpowiada na pytania czBonkw komisji dotyczce wymagaD okre[lonych w 7 ust. 2 rozporzdzenia MEN z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 393). Komisja egzaminacyjna podejmuje rozstrzygnicia w obecno[ci co najmniej 2/3 skBadu swoich czBonkw. Ka|dy z czBonkw komisji ocenia speBnianie przez nauczyciela wymagaD niezbdnych douzyskania stopnia awansu zawodowego w punktach wedBug skali od 0 do 10. Na podstawie liczby punktw przyznanych przez poszczeglnych czBonkw komisji oblicza si [redni arytmetyczn punktw, z tym |e je|eli liczba czBonkw komisji jest wiksza ni| 3, odrzuca si jedn najwy|sz i jedn najni|sz ocen punktow. Nauczyciel zdaje egzamin przed komisj egzaminacyjn, je|eli obliczona [rednia arytmetyczna punktw wynosi co najmniej 7. Nauczyciel, ktry nie zdaB egzaminu, mo|e ponownie zBo|y wniosek o podjcie postpowania egzaminacyjnego po odbyciu, na wniosek nauczyciela i za zgod dyrektora szkoBy, dodatkowego sta|u w wymiarze 9 miesicy, z tym, |e nauczyciel kontraktowy mo|e przystpi ponownie doegzaminu przed komisj egzaminacyjn tylko jeden raz w danej szkole. Wymagania egzaminacyjne: Oglna znajomo[ podstawowych aktw prawnych, tj.: ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku  Karta Nauczyciela, ustawy z dnia 7 wrze[nia 1991 roku o systemie o[wiaty, ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku  Prawo o[wiatowe oraz ustawy z dnia 27pazdziernika 2017 roku o finansowaniu zadaD o[wiatowych. Powy|sze ustawy bd do wgldu nauczyciela w czasie egzaminu. Oglna znajomo[ rozporzdzeD MEN bdcych aktami wykonawczymi do ustawy o systemie o[wiaty i ustawy  Karta Nauczyciela. Znajomo[ wewntrzszkolnych aktw i dokumentw dotyczcych pracy placwki (statut, szkolny system oceniania, szkolny program wychowawczy, szkolny program profilaktyki, plan rozwoju szkoBy/placwki), znajomo[ lokalnego prawa regulujcego sprawy o[wiaty miejskiej (m.in. uchwaBy Rady Miejskiej Bdzina). Znajomo[ przepisw dotyczcych systemu o[wiaty, pomocy spoBecznej lub postpowania w sprawie nieletnich bdzie sprawdzana w zakresie specyfiki funkcjonowania szkoBy, w ktrej nauczyciel odbywaB sta|, pytania bd miaBy charakter oglny i dawaBy mo|liwo[ wykazania si umiejtno[ci posBugiwania si tymi przepisami (przykBadowe zagadnienia: obowizki nauczycieli, finansowanie szkB i placwek publicznych, cele i zadania szkoBy, podstawa programowa itp.). W zakresie umiejtno[ci organizacji i doskonalenia wBasnego warsztatu pracy, analizowania i dokumentowania wBasnych dziaBaD, dokonywania ewaluacji wBasnych dziaBaD, a tak|e oceniania skuteczno[ci i dokonywania stosownych korekt w tym dziaBaniu  tematyka pytaD bdzie dotyczy doskonalenia wBasnego warsztatu pracy nauczyciela w zakresie: pracy dydaktycznej, pracy wychowawczo- opiekuDczej, wzbogacenia i doskonalenia warsztatu pracy. Odzwierciedlenie problematyki [rodowiska lokalnego i wspBczesnych problemw spoBecznych i cywilizacyjnych w realizacji pracy dydaktycznej, opiekuDczo- wychowawczej placwki, w ktrej nauczyciel jest zatrudniony: instytucje i osoby wspierajce nauczyciela w prowadzeniu pracy opiekuDczo- wychowawczej, uczeD niepeBnosprawny w szkole (placwce o[wiatowej), wspomaganie dzieci z dysfunkcjami i deficytami rozwojowymi. W zakresie uczestnictwa w realizacji zadaD oglnoszkolnych, edukacyjnych, wychowawczych i opiekuDczych lub wynikajcych ze statutu oraz specyfiki typu i rodzaju szkoBy  pytania bd dotyczy indywidualnego lub zespoBowego uczestnictwa egzaminowanego nauczyciela w realizacji ww. zadaD okre[lonych statutem i podstaw programow (cele i zadania szkoBy)  za okres odbywania sta|u. W zakresie wiedzy z wybranych zagadnieD psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz oglnych problemw o[wiatowych, pomocy spoBecznej lub postpowania w sprawach nieletnich  na przykBadach wBasnych do[wiadczeD pedagogicznych i lektury specjalistycznej - pytania bd dotyczy m.in. profilaktyki uzale|nieD, umiejtno[ci interpersonalnych, procesw adaptacyjnych. Nauczyciel m.in. bdzie proszony o dokonanie oceny przydatno[ci do stosowania we wBasnej pracy nauczycielskiej (dydaktycznej, wychowawczej i organizacyjnej) wiedzy i umiejtno[ci nabytych w czasie studiowania wybranych lektur z zakresu dydaktyki, psychologii i pedagogiki. W zakresie umiejtno[ci wykorzystania w swojej pracy technologii komputerowej i informacyjnej  nauczyciel bdzie proszony m.in. o ocen na ile specyfika nauczanego przez niego przedmiotu umo|liwia mu wykorzystanie ww. technologii.     \-T<V<=>??@@0E2EGGH`J|$ & F h7$8$H$^ha$gdR gd6 $h`ha$gd":$h[$\$`ha$gd":$ & F[$\$a$gdkV $ & Fa$gdkV$T[$\$`Ta$gd":$[$\$a$gdkV $T`Ta$gd1n===>>>>>>>>> ????????????@@xAAA0BDDDE0E2ExEzEGGG̽tttph h":CJOJQJ^JaJh1CJOJQJ^JaJhl0CJOJQJ^JaJ h h CJOJQJ^JaJhkVCJOJQJ^JaJhL5CJOJQJ^JaJ#h1h15CJOJQJ^JaJh15CJOJQJ^JaJ#h1hkV5CJOJQJ^JaJ(GGH4HNHvHxHHHHHHI\J^J`JbJJJJ̨̺xxj\K=Kh11CJOJQJ^JaJ h!hh6CJOJQJ^JaJh#pCJOJQJ^JaJhLCJOJQJ^JaJhz\)CJOJQJ^JaJ hR h6CJOJQJ^JaJ hR hp`CJOJQJ^JaJ#hR hR CJOJQJ\^JaJ#hR hCJOJQJ\^JaJ#hR h6CJOJQJ\^JaJ#h/'h65CJOJQJ^JaJhl05CJOJQJ^JaJ`JbJJJKKQQTTTJULUVWXXX[ $ & F a$gdR  & F h^hgdR $\^\a$gdR $ & F a$gdR 7$8$H$gdR $ & F h^ha$gdR $a$gdR $h^ha$gdR JJJJ$KfKpKKKKKL&LnLL8MvMxM|MMMMMM NണrcrUGUh11CJOJQJ^JaJho%CJOJQJ^JaJhc]6CJOJQJ^JaJ#h!hhc]6CJOJQJ^JaJh{yCJOJQJ^JaJ h!hhc]CJOJQJ^JaJ h!hh6CJOJQJ^JaJhc]CJOJQJ^JaJh/'CJOJQJ\^JaJhCJOJQJ\^JaJ#h!hh6CJOJQJ\^JaJh6CJOJQJ^JaJ NHNJN0OBOPQQQR.SUFUHUJULUVWWXY@YF[p[N]^_4__(`N`j`a,b8bbӰӢӢӔxӢxpxdxdx\xdx\xh#pCJaJh!hh66CJaJh6CJaJh!hh6CJaJ h!hho%CJOJQJ^JaJh6CJOJQJ^JaJh/'CJOJQJ^JaJ hGh6CJOJQJ^JaJ#h!hh66CJOJQJ^JaJ h!hh6CJOJQJ^JaJho%CJOJQJ^JaJh#pCJOJQJ^JaJ#[[aac c"c$c&c(c*c,c0c2c6c8ccBcDcFcHc $`a$gd6$a$gd6$ & F h^ha$gdR  & F h^hgdR gdR bb c"c,c.c2c4c8c:c>c@cFcHc¾¾¾¾hMjhMUh6OJQJ^Jh!hh6OJQJ^J h!hh6CJOJQJ^JaJhR CJOJQJ^JaJ 6 0 0&P 1F. A!"#$% ^ 666666666vvvvvvvvv666666>6666666666666666666666666666666666666666666666666hH6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666662 0@P`p2( 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p8XV~_HmHnHsHtH^`^ 6Normalny,Standardowy1CJ_HaJmHsHtHJA`J Domy[lna czcionka akapituTiT  Standardowy :V 44 la ,k , Bez listy n$@n Adres na kopercie!@ &+D/^@ CJOJQJ^J8U8 6 HiperBcze >*B*phRB@R 6Tekst podstawowy$a$OJQJ^JaJJP@"J 6Tekst podstawowy 2 dxP@2P GTekst przypisu dolnegoCJaJP&AP GOdwoBanie przypisu dolnegoH*F@RF (-0 Tekst dymkaCJOJQJ^JaJLaL (-0Tekst dymka ZnakCJOJQJ^JaJT+@rT (-0Tekst przypisu koDcowegoCJaJRR (-0Tekst przypisu koDcowego ZnakT*T (-0OdwoBanie przypisu koDcowegoH*F^@F  0Normalny (Web)dd[$\$4W@4  ` Pogrubienie5\PK![Content_Types].xmlN0EH-J@%ǎǢ|ș$زULTB l,3;rØJB+$G]7O٭VFMG.|H" rxx5aKFXKS1,G-TNz b1UB8;^e9nNӨZ=dwqŷ7͠iލ.éIB'º;z~ݡOCQJ ˦96M .*!ޞovngUVo UYC<7^S*C0ױDzRA#8ꍉU47U6K|Ptu̹'Yv@~ !E1 ۰Nh4Of**byp/36Ĵ^NhwQV5nhϿ~Tڲ7ac$bL.Xܢ5w97[ Cֳ6|O(c5c4-h܇EMnUD !~`ϘJ0A?My71e1ۭ.Ѣ-4RUn{uSLɟ)nL \BuB7Ji\Cbw@m/k_֜aΒjFHP؏T,مdf|,Yd̬#r@PU(T7$ow<缂Frz:Y'[`߇@ST滪7_ǬFQ Zyٿ ڎ`rPh1,QWIDANT~AoE)C3`]dm2iVֵ褽Vl 't  h)n=GJ NbHc34679:\-`J[Hc2588@0(  B S  ?''''''''' t  qE y '''''''''cdstuu.$$%%%%4&5&''K''2mR\8C  /YNk/! %e'&.~w, 3:Fle8B:f;ElD.tIcHN_yO>6s]G<c`3gbDm6~Ro^1auqP~|E#*b ^`hH. ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.h ^`hH) ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.^`OJQJo(hH^`.x x ^x `o(.  ^ `.dd^d`.4L4^4`L.^`.^`.L^`L. hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo(h ^`hH)h ^`hH.h L^`LhH.h p^p`hH.h @ ^@ `hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h L^`LhH.hh^h`5o(.^`o() ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.h^`56CJaJo(hH)h ^`hH.h pL^p`LhH.h @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PL^P`LhH. hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo(h ^`hH)h ^`hH.h pL^p`LhH.h @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PL^P`LhH.h ^`hH)h ^`hH.h pL^p`LhH.h @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PL^P`LhH.^`o() ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH. ^`hH. ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.h ^`hH) ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.h h^h`hH)h 8^8`hH.h L^`LhH.h  ^ `hH.h  ^ `hH.h xL^x`LhH.h H^H`hH.h ^`hH.h L^`LhH. hh^h`OJQJo( TT^T`o(hH.T Th^T`OJQJo(T ^`OJQJo(oT pp^p`OJQJo(T @ @ ^@ `OJQJo(T ^`OJQJo(oT ^`OJQJo(T ^`OJQJo(T ^`OJQJo(oT PP^P`OJQJo(, 3qP~! %e'.tI1aucHNE# /Y2mm~Ro;Ee8&.c`s]_yOgbCp%H)__0/1} ew*/'z\)4<,(-EC.116hC.EkVA\$`p`Sb#pRcu{ykt~o D>0< KX":MXLGAc] #l0ENC \o%jR 2''@p ' $<UnknownG.[x Times New Roman5Symbol3. .Cx Arial5. .[`)Tahoma?= .Cx Courier New;WingdingsA$BCambria Math"Fgfgfg!H!H!x24'' 3QXR ?2!xx ;Informacja dla nauczyciela kontraktowego przystpujcegoUrzd Miejski Bdzinrgoczol\               Oh+'0  8 D P \hpx<Informacja dla nauczyciela kontraktowego przystpujcegoUrzd Miejski BdzinNormalrgoczol5Microsoft Office Word@2~@n@Ю0@n!՜.+,0$ hp|  H' <Informacja dla nauczyciela kontraktowego przystpujcego Tytu  !"#$%&'()*+,-./0123456789:<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]_`abcdeghijklmpRoot Entry Fnr1Table;EWordDocument8tSummaryInformation(^DocumentSummaryInformation8fCompObj{  F)Dokument programu Microsoft Word 972003 MSWordDocWord.Document.89qࡱ> oqnHcbjbj8t'      !!!8YL,!?>>>>>>>$/AC>u >  ??F  >>29=Rnb;.>U?0?;DD\==&D =>>t?D + :Informacja dla nauczyciela kontraktowego przystpujcego do egzaminu na stopieD nauczyciela mianowanego  przebieg egzaminu i wymagania egzaminacyjne  Po zakoDczeniu sta|u i otrzymaniu pozytywnej oceny dorobku zawodowego za okres sta|u nauczyciel obowizany jest w terminie zgodnym z rozporzdzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 393) przedBo|y do organu prowadzcego szkoB lub placwk wniosek wraz z obowizujcymi zaBcznikami. Postpowanie egzaminacyjne na stopieD awansu zawodowego nauczyciela mianowanego wszczyna si na wniosek nauczyciela skierowany do Prezydenta Miasta Bdzina. Zgodnie z 9 cyt. na wstpie rozporzdzenia dokumentacja zaBczona do wniosku o podjcie postpowania egzaminacyjnego powinna obejmowa: dokumenty potwierdzajce posiadane kwalifikacje zawodowe - po[wiadczone kopie, akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego  po[wiadczona kopia, za[wiadczenie dyrektora szkoBy zawierajce informacje o: wymiarze zatrudnienia nauczyciela oraz nauczanym przez niego przedmiocie lub rodzaju prowadzonych zaj w dniu wydania za[wiadczenia oraz w okresie odbywania sta|u; w przypadku nauczyciela, ktry w okresie odbywania sta|u zmieniB miejsce zatrudnienia, oraz nauczyciela zatrudnionego w kilku szkoBach, w ka|dej w wymiarze ni|szym ni| poBowa obowizujcego wymiaru zaj, Bcznie w wymiarze co najmniej poBowy obowizkowego wymiaru zaj, nale|y zaBczy za[wiadczenia ze wszystkich szkB, w ktrych nauczyciel byB zatrudniony w okresie sta|u, dacie zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego nauczyciela, dacie zBo|enia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego, uzyskanej przez nauczyciela ocenie dorobku zawodowego za okres sta|u oraz dacie jej dokonania, a w przypadku nauczyciela, ktry w okresie odbywania sta|u zmieniB miejsce zatrudnienia - tak|e o ocenie dorobku zawodowego za okres sta|u odbytego w poprzednim miejscu zatrudnienia. Wnioski o wszczcie postpowania egzaminacyjnego nauczyciele skBadaj w roku uzyskania pozytywnej oceny dorobku zawodowego za okres sta|u. W przypadku niedotrzymania w/w terminu nauczyciele zobowizani s do ponownego odbycia sta|u w peBnym wymiarze. Nauczycielom, ktrzy zBo| wnioski o podjcie postpowania egzaminacyjnego od dnia 1 listopada poprzedniego roku do dnia 30 czerwca danego roku, Prezydent Miasta Bdzina wydaje decyzj onadaniu lub o odmowie nadania stopnia awansu zawodowego w terminie do dnia 31 sierpnia danego roku. Nauczycielom, ktrzy zBo| wnioski o podjcie postpowania egzaminacyjnego od dnia 1 lipca danego roku do dnia 31 pazdziernika danego roku Prezydent Miasta Bdzina wydaje decyzj onadaniu lub o odmowie nadania stopnia awansu zawodowego w terminie do dnia 31 grudnia danego roku. Nauczyciel ubiegajcy si o stopieD nauczyciela mianowanego skBada w Kancelarii Urzdu Miejskiego w Bdzinie skierowany do Prezydenta Miasta Bdzina wniosek wraz zaBcznikami do analizy formalnej. Po przeprowadzeniu analizy formalnej przez WydziaB O[wiaty Urzdu Miejskiego w Bdzinie wyznacza si termin egzaminu. Przebieg postpowania egzaminacyjnego Komisj egzaminacyjn dla nauczycieli ubiegajcych si o awans na stopieD nauczyciela mianowanego powoBuje Prezydent Miasta Bdzina. W skBad komisji wchodz: przedstawiciel organu prowadzcego szkoB, jako jej przewodniczcy, przedstawiciel organu sprawujcego nadzr pedagogiczny, dyrektor szkoBy, dwaj eksperci z listy ekspertw ustalonej przez ministra wBa[ciwego do spraw o[wiaty i wychowania. Na wniosek nauczyciela w skBad komisji wchodzi przedstawiciel wskazanego we wniosku zwizku zawodowego. Prezydent Miasta Bdzina, ustalajc skBad komisji, zapewnia w niej udziaB ekspertw posiadajcych kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole tego samego typu irodzaju co szkoBa, w ktrej nauczyciel jest zatrudniony, z ktrych co najmniej jeden jest zatrudniony w szkole tego samego typu i rodzaju oraz co najmniej jeden naucza tego samego przedmiotu lub prowadzi ten sam rodzaj zaj, co nauczyciel. Zgodnie z 11 cyt. na wstpie rozporzdzenia organ powoBujcy komisj egzaminacyjn przeprowadza analiz formaln wniosku o podjcie postpowania egzaminacyjnego i zaBczonych dokumentw. Je|eli wniosek o podjcie postpowania egzaminacyjnego lub dokumentacja nie speBniaj wymagaD formalnych, Prezydent Miasta Bdzina wskazuje szczegBowo stwierdzone braki i wzywa nauczyciela do ich usunicia w terminie 14 dni wraz z pouczeniem, |e nieusunicie tych brakw wterminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania. Prezydent Miasta Bdzina powiadamia nauczyciela, ktry zBo|yB wniosek o podjcie postpowania egzaminacyjnego, o terminie i miejscu przeprowadzenia egzaminu na co najmniej 14 dni przed dat posiedzenia komisji. Na egzamin nauczyciel zgBasza si z dokumentem potwierdzajcym to|samo[ (npRr 6  : @ h ( n | ~  H J L N ʸʧʸʸxjX#hkVh 5CJOJQJ^JaJh CJOJQJ^JaJh6CJOJQJ^JaJh6>*CJOJQJ^JaJh6hACJOJQJ^JaJ hn!h6CJOJQJ^JaJ#h!hh6>*CJOJQJ^JaJ h!hh6CJOJQJ^JaJh!hh65OJQJ^JhG5OJQJ^Jhew5OJQJ^Jr4 6 L N bd: $ & Fa$gd $ & F[$\$a$gd $ & F [$\$a$gd $[$\$a$gd $T[$\$`Ta$gd1 $T`Ta$gd1$a$gd6$a$gd6 $da$gd6 . 6:NP,Tv ϢziziXzi h(-5CJOJQJ\^JaJ hR 5CJOJQJ\^JaJ&h!hhR 5CJOJQJ\^JaJ&h!hh65CJOJQJ\^JaJ h h1CJOJQJ^JaJhkVCJOJQJ^JaJh1CJOJQJ^JaJh CJOJQJ^JaJ#hkVh 5CJOJQJ^JaJ h h CJOJQJ^JaJ!:T !!"##$4$$% )*Z-\- $T`Ta$gd1 $T`Ta$gd1$ & F[$\$a$gdX$[$\$a$gd":$a$gd $a$gd1$T[$\$`Ta$gd1. !T!!!""2$4$$$$%%h)ʹʹʨʄseseTFTseshXCJOJQJ^JaJ hXhXCJOJQJ^JaJh CJOJQJ^JaJ h h CJOJQJ^JaJ$h h 0JCJOJQJ^JaJ h(-5CJOJQJ\^JaJ h5CJOJQJ\^JaJ h65CJOJQJ\^JaJ&h!hh65CJOJQJ\^JaJ hR 5CJOJQJ\^JaJ h 5CJOJQJ\^JaJh)*P*R*J++++P,,Z-\-v--...0/2/v////0<T<V<=l=n=ܲܲm^h15CJOJQJ^JaJ#h1h 5CJOJQJ^JaJ#h1h15CJOJQJ^JaJU hkt~hkt~CJOJQJ^JaJh1CJOJQJ^JaJhkt~CJOJQJ^JaJhkVCJOJQJ^JaJh":CJOJQJ^JaJ h h CJOJQJ^JaJ#hkVh 5CJOJQJ^JaJ. dowd osobisty, paszport, prawo jazdy). Nauczyciel kontraktowy ubiegajcy si o awans na stopieD nauczyciela mianowanego podczas egzaminu: dokonuje prezentacji dorobku zawodowego w formie tradycyjnej lub multimedialnej (ok. 15 minut), odpowiada na pytania czBonkw komisji dotyczce wymagaD okre[lonych w 7 ust. 2 rozporzdzenia MEN z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 393). Komisja egzaminacyjna podejmuje rozstrzygnicia w obecno[ci co najmniej 2/3 skBadu swoich czBonkw. Ka|dy z czBonkw komisji ocenia speBnianie przez nauczyciela wymagaD niezbdnych douzyskania stopnia awansu zawodowego w punktach wedBug skali od 0 do 10. Na podstawie liczby punktw przyznanych przez poszczeglnych czBonkw komisji oblicza si [redni arytmetyczn punktw, z tym |e je|eli liczba czBonkw komisji jest wiksza ni| 3, odrzuca si jedn najwy|sz i jedn najni|sz ocen punktow. Nauczyciel zdaje egzamin przed komisj egzaminacyjn, je|eli obliczona [rednia arytmetyczna punktw wynosi co najmniej 7. Nauczyciel, ktry nie zdaB egzaminu, mo|e ponownie zBo|y wniosek o podjcie postpowania egzaminacyjnego po odbyciu, na wniosek nauczyciela i za zgod dyrektora szkoBy, dodatkowego sta|u w wymiarze 9 miesicy, z tym, |e nauczyciel kontraktowy mo|e przystpi ponownie doegzaminu przed komisj egzaminacyjn tylko jeden raz w danej szkole. Wymagania egzaminacyjne: Oglna znajomo[ podstawowych aktw prawnych, tj.: ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku  Karta Nauczyciela, ustawy z dnia 7 wrze[nia 1991 roku o systemie o[wiaty, ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku  Prawo o[wiatowe oraz ustawy z dnia 27pazdziernika 2017 roku o finansowaniu zadaD o[wiatowych. Powy|sze ustawy bd do wgldu nauczyciela w czasie egzaminu. Oglna znajomo[ rozporzdzeD MEN bdcych aktami wykonawczymi do ustawy o systemie o[wiaty i ustawy  Karta Nauczyciela. Znajomo[ wewntrzszkolnych aktw i dokumentw dotyczcych pracy placwki (statut, szkolny system oceniania, szkolny program wychowawczy, szkolny program profilaktyki, plan rozwoju szkoBy/placwki), znajomo[ lokalnego prawa regulujcego sprawy o[wiaty miejskiej (m.in. uchwaBy Rady Miejskiej Bdzina). Znajomo[ przepisw dotyczcych systemu o[wiaty, pomocy spoBecznej lub postpowania w sprawie nieletnich bdzie sprawdzana w zakresie specyfiki funkcjonowania szkoBy, w ktrej nauczyciel odbywaB sta|, pytania bd miaBy charakter oglny i dawaBy mo|liwo[ wykazania si umiejtno[ci posBugiwania si tymi przepisami (przykBadowe zagadnienia: obowizki nauczycieli, finansowanie szkB i placwek publicznych, cele i zadania szkoBy, podstawa programowa itp.). W zakresie umiejtno[ci organizacji i doskonalenia wBasnego warsztatu pracy, analizowania i dokumentowania wBasnych dziaBaD, dokonywania ewaluacji wBasnych dziaBaD, a tak|e oceniania skuteczno[ci i dokonywania stosownych korekt w tym dziaBaniu  tematyka pytaD bdzie dotyczy doskonalenia wBasnego warsztatu pracy nauczyciela w zakresie: pracy dydaktycznej, pracy wychowawczo- opiekuDczej, wzbogacenia i doskonalenia warsztatu pracy. Odzwierciedlenie problematyki [rodowiska lokalnego i wspBczesnych problemw spoBecznych i cywilizacyjnych w realizacji pracy dydaktycznej, opiekuDczo- wychowawczej placwki, w ktrej nauczyciel jest zatrudniony: instytucje i osoby wspierajce nauczyciela w prowadzeniu pracy opiekuDczo- wychowawczej, uczeD niepeBnosprawny w szkole (placwce o[wiatowej), wspomaganie dzieci z dysfunkcjami i deficytami rozwojowymi. W zakresie uczestnictwa w realizacji zadaD oglnoszkolnych, edukacyjnych, wychowawczych i opiekuDczych lub wynikajcych ze statutu oraz specyfiki typu i rodzaju szkoBy  pytania bd dotyczy indywidualnego lub zespoBowego uczestnictwa egzaminowanego nauczyciela w realizacji ww. zadaD okre[lonych statutem i podstaw programow (cele i zadania szkoBy)  za okres odbywania sta|u. W zakresie wiedzy z wybranych zagadnieD psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz oglnych problemw o[wiatowych, pomocy spoBecznej lub postpowania w sprawach nieletnich  na przykBadach wBasnych do[wiadczeD pedagogicznych i lektury specjalistycznej - pytania bd dotyczy m.in. profilaktyki uzale|nieD, umiejtno[ci interpersonalnych, procesw adaptacyjnych. Nauczyciel m.in. bdzie proszony o dokonanie oceny przydatno[ci do stosowania we wBasnej pracy nauczycielskiej (dydaktycznej, wychowawczej i organizacyjnej) wiedzy i umiejtno[ci nabytych w czasie studiowania wybranych lektur z zakresu dydaktyki, psychologii i pedagogiki. W zakresie umiejtno[ci wykorzystania w swojej pracy technologii komputerowej i informacyjnej  nauczyciel bdzie proszony m.in. o ocen na ile specyfika nauczanego przez niego przedmiotu umo|liwia mu wykorzystanie ww. technologii.     \-T<V<=>??@@0E2EGGH`J|$ & F h7$8$H$^ha$gdR gd6 $h`ha$gd":$h[$\$`ha$gd":$ & F[$\$a$gdkV $ & Fa$gdkV$T[$\$`Ta$gd":$[$\$a$gdkV $T`Ta$gd1n===>>>>>>>>> ????????????@@xAAA0BDDDE0E2ExEzEGGG̽tttph h":CJOJQJ^JaJh1CJOJQJ^JaJhl0CJOJQJ^JaJ h h CJOJQJ^JaJhkVCJOJQJ^JaJhL5CJOJQJ^JaJ#h1h15CJOJQJ^JaJh15CJOJQJ^JaJ#h1hkV5CJOJQJ^JaJ(GGH4HNHvHxHHHHHHI\J^J`JbJJJJ̨̺xxj\K=Kh11CJOJQJ^JaJ h!hh6CJOJQJ^JaJh#pCJOJQJ^JaJhLCJOJQJ^JaJhz\)CJOJQJ^JaJ hR h6CJOJQJ^JaJ hR hp`CJOJQJ^JaJ#hR hR CJOJQJ\^JaJ#hR hCJOJQJ\^JaJ#hR h6CJOJQJ\^JaJ#h/'h65CJOJQJ^JaJhl05CJOJQJ^JaJ`JbJJJKKQQTTTJULUVWXXX[ $ & F a$gdR  & F h^hgdR $\^\a$gdR $ & F a$gdR 7$8$H$gdR $ & F h^ha$gdR $a$gdR $h^ha$gdR JJJJ$KfKpKKKKKL&LnLL8MvMxM|MMMMMM NണrcrUGUh11CJOJQJ^JaJho%CJOJQJ^JaJhc]6CJOJQJ^JaJ#h!hhc]6CJOJQJ^JaJh{yCJOJQJ^JaJ h!hhc]CJOJQJ^JaJ h!hh6CJOJQJ^JaJhc]CJOJQJ^JaJh/'CJOJQJ\^JaJhCJOJQJ\^JaJ#h!hh6CJOJQJ\^JaJh6CJOJQJ^JaJ NHNJN0OBOPQQQR.SUFUHUJULUVWWXY@YF[p[N]^_4__(`N`j`a,b8bbӰӢӢӔxӢxpxdxdx\xdx\xh#pCJaJh!hh66CJaJh6CJaJh!hh6CJaJ h!hho%CJOJQJ^JaJh6CJOJQJ^JaJh/'CJOJQJ^JaJ hGh6CJOJQJ^JaJ#h!hh66CJOJQJ^JaJ h!hh6CJOJQJ^JaJho%CJOJQJ^JaJh#pCJOJQJ^JaJ#[[aac c"c$c&c(c*c,c0c2c6c8ccBcDcFcHc $`a$gd6$a$gd6$ & F h^ha$gdR  & F h^hgdR gdR bb c"c,c.c2c4c8c:c>c@cFcHc¾¾¾¾hMjhMUh6OJQJ^Jh!hh6OJQJ^J h!hh6CJOJQJ^JaJhR CJOJQJ^JaJ 6 0 0&P 1F. A!"#$% ^ 666666666vvvvvvvvv666666>6666666666666666666666666666666666666666666666666hH6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666662 0@P`p2( 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p8XV~_HmHnHsHtH^`^ 6Normalny,Standardowy1CJ_HaJmHsHtHJA`J Domy[lna czcionka akapituTiT  Standardowy :V 44 la ,k , Bez listy n$@n Adres na kopercie!@ &+D/^@ CJOJQJ^J8U8 6 HiperBcze >*B*phRB@R 6Tekst podstawowy$a$OJQJ^JaJJP@"J 6Tekst podstawowy 2 dxP@2P GTekst przypisu dolnegoCJaJP&AP GOdwoBanie przypisu dolnegoH*F@RF (-0 Tekst dymkaCJOJQJ^JaJLaL (-0Tekst dymka ZnakCJOJQJ^JaJT+@rT (-0Tekst przypisu koDcowegoCJaJRR (-0Tekst przypisu koDcowego ZnakT*T (-0OdwoBanie przypisu koDcowegoH*F^@F  0Normalny (Web)dd[$\$4W@4  ` Pogrubienie5\PK![Content_Types].xmlN0EH-J@%ǎǢ|ș$زULTB l,3;rØJB+$G]7O٭VFMG.|H" rxx5aKFXKS1,G-TNz b1UB8;^e9nNӨZ=dwqŷ7͠iލ.éIB'º;z~ݡOCQJ ˦96M .*!ޞovngUVo UYC<7^S*C0ױDzRA#8ꍉU47U6K|Ptu̹'Yv@~ !E1 ۰Nh4Of**byp/36Ĵ^NhwQV5nhϿ~Tڲ7ac$bL.Xܢ5w97[ Cֳ6|O(c5c4-h܇EMnUD !~`ϘJ0A?My71e1ۭ.Ѣ-4RUn{uSLɟ)nL \BuB7Ji\Cbw@m/k_֜aΒjFHP؏T,مdf|,Yd̬#r@PU(T7$ow<缂Frz:Y'[`߇@ST滪7_ǬFQ Zyٿ ڎ`rPh1,QWIDANT~AoE)C3`]dm2iVֵ褽Vl 't  h)n=GJ NbHc34679:\-`J[Hc2588@0(  B S  ?''''''''' t  qE y '''''''''cdstuu.$$%%%%4&5&''K''2mR\8C  /YNk/! %e'&.~w, 3:Fle8B:f;ElD.tIcHN_yO>6s]G<c`3gbDm6~Ro^1auqP~|E#*b ^`hH. ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.h ^`hH) ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.^`OJQJo(hH^`.x x ^x `o(.  ^ `.dd^d`.4L4^4`L.^`.^`.L^`L. hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo(h ^`hH)h ^`hH.h L^`LhH.h p^p`hH.h @ ^@ `hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h L^`LhH.hh^h`5o(.^`o() ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.h^`56CJaJo(hH)h ^`hH.h pL^p`LhH.h @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PL^P`LhH. hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo(h ^`hH)h ^`hH.h pL^p`LhH.h @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PL^P`LhH.h ^`hH)h ^`hH.h pL^p`LhH.h @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PL^P`LhH.^`o() ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH. ^`hH. ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.h ^`hH) ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.h h^h`hH)h 8^8`hH.h L^`LhH.h  ^ `hH.h  ^ `hH.h xL^x`LhH.h H^H`hH.h ^`hH.h L^`LhH. hh^h`OJQJo( TT^T`o(hH.T Th^T`OJQJo(T ^`OJQJo(oT pp^p`OJQJo(T @ @ ^@ `OJQJo(T ^`OJQJo(oT ^`OJQJo(T ^`OJQJo(T ^`OJQJo(oT PP^P`OJQJo(, 3qP~! %e'.tI1aucHNE# /Y2mm~Ro;Ee8&.c`s]_yOgbCp%H)__0/1} ew*/'z\)4<,(-EC.116hC.EkVA\$`p`Sb#pRcu{ykt~o D>0< KX":MXLGAc] #l0ENC \o%jR 2''@p ' $<UnknownG.[x Times New Roman5Symbol3. .Cx Arial5. .[`)Tahoma?= .Cx Courier New;WingdingsA$BCambria Math"Fgfgfg!H!H!x24'' 3QXR ?2!xx ;Informacja dla nauczyciela kontraktowego przystpujcegoUrzd Miejski Bdzinrgoczol\               Oh+'0  8 D P \hpx<Informacja dla nauczyciela kontraktowego przystpujcegoUrzd Miejski BdzinNormalrgoczol5Microsoft Office Word@2~@n@Ю0@n!՜.+,0$ hp|  H' <Informacja dla nauczyciela kontraktowego przystpujcego Tytu  !"#$%&'()*+,-./0123456789:<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]_`abcdeghijklmpRoot Entry Fnr1Table;EWordDocument8tSummaryInformation(^DocumentSummaryInformation8fCompObj{  F)Dokument programu Microsoft Word 972003 MSWordDocWord.Document.89q