Komunikat Tauron Polska Energia S.A.:
Informujemy, że w najbliższych dniach w systemie ciepłowniczym obejmującym dzielnicę Klimontów w Sosnowcu oraz osiedle Syberka i osiedle Ksawera w Będzinie, mogą okresowo występować zakłócenia polegające na nieznacznym obniżeniu przepływu i temperatury nośnika w dostawie ciepła. Może się to przekładać na obniżenie temperatury w mieszkaniach niektórych odbiorców. Jednocześnie pragniemy podkreślić, że w żaden sposób nie jest zagrożone bezpieczeństwo i ciągłość dostaw ciepła do mieszkańców.
Sytuacja ta jest ściśle związana z bardzo niskimi temperaturami zewnętrznymi i ograniczeniami w pracy źródła – Elektrowni Łagisza.
W wyniku pożaru, do jakiego doszło 6 stycznia w Łagiszy, uszkodzeniu uległ system podawania węgla do kotłów bloków ciepłowniczych. Niezwłocznie został uruchomiony alternatywny sposób podawania paliwa. Jego wydajność pozwala na pracę jednego bloku, co powoduje ograniczenia możliwej do osiągnięcia mocy wytwórczej. Na terenie elektrowni prowadzone są intensywne prace w celu jak najszybszego przywrócenia standardowej pracy bloków. Stale prowadzone są także działania, których celem jest utrzymanie produkcji ciepła na jak najwyższym poziomie.
W celu zapewnienia ciągłości dostaw oraz odpowiedniej temperatury w mieszkaniach, uruchomiliśmy dodatkowe źródła zasilania. Jednocześnie nasze służby serwisowe pracują we wzmocnionym składzie. Stale prowadzimy prace regulacyjno-serwisowe, aby zapewnić mieszkańcom odpowiedni komfort cieplny. Dodatkowo prowadzimy wzmożony monitoring obiektów użyteczności publicznej (szpitale, szkoły, przedszkola) w Sosnowcu i Będzinie.
Sytuacja może dotyczyć:
- miasta Będzin – osiedle Syberka oraz osiedle Ksawera
- miasta Sosnowiec– osiedle Klimontów.
Dostawy do pozostałych odbiorców realizowane są bez zakłóceń. O postępach prac i wszelkich zmianach sytuacji będziemy informować Państwa na bieżąco.
W przypadku stwierdzenia niedogrzania, na wniosek zarządcy budynku, po odpowiedniej weryfikacji, zostanie udzielona naszym odbiorcom bonifikata, zgodnie z zasadami obowiązującymi w prawie energetycznym.
Kontakt:
Pogotowie Ciepłownicze tel. 993 lub 32 258 47 73 (24 h/7 dni w tygodniu)
Biuro Obsługi Klienta (zgłoszenie ewentualnego niedogrzania): tc.obsluga-klienta@tauron-cieplo.pl, tel. 32 663 82 01 lub 516 116 069 w godzinach 7.00-15.00
Dla mediów: tel.32 663 83 41