Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Będzinie informuje, że od dnia 1 lipca 2021 roku nie będzie realizował świadczenia „Dobry Start” ( 300+ ). Organem właściwym do składania wniosków i wypłaty świadczeń będzie Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Składanie wniosków na świadczenie „Dobry start” na rok szkolny 2021/2022, będzie odbywać się drogą elektroniczną do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przez:
- portal PUE ZUS,
- portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia,
- bankowość elektroniczną.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2021 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” - https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2021/1092
Przydatne strony:
- Zakład Ubezpieczeń Społecznych - https://www.zus.pl/
- portal ZUS PUE - https://www.zus.pl/pue
- portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia - https://empatia.mpips.gov.pl/
- Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej - https://www.gov.pl/web/rodzina/jak-zlozyc-wniosek-o-swiadczenie-dobry-start-on-line
Porozumienie między ZUS a Pocztą Polską oraz KRUSw ramach wsparcia obsługi wniosków na świadczenie 300+
Prezesi Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Poczty Polskiej oraz Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego podpisali listy intencyjne, dzięki którym w wybranych placówkach Poczty oraz KRUS możliwe będzie uzyskanie pomocy w złożeniu drogą elektroniczną wniosku o tzw. świadczenie 300+ w ramach programu „Dobry Start”. Zainteresowanym pomagać będą pracownicy ZUS.
Od 1 lipca br. będzie można składać wnioski w tegorocznej edycji programu „Dobry Start”.
W ramach programu rodzice, bez względu na dochody, mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom oraz pozostałego wyposażenia niezbędnego wszystkim podejmującym naukę w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20 roku życia lub 24 latw przypadku osób z niepełnosprawnościami.
W tym roku wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną z Portalu Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Empatia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość. Świadczenia 300+ w tegorocznej edycji programu „Dobry Start” będzie przyznawał i wypłacał ZUS.
W związku ze zmianą sposobu składania wniosków (dotychczas można było składać wnioski również na papierowym formularzu) Zakład Ubezpieczeń Społecznych podjął współpracę z Pocztą Polską oraz Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, która ma ułatwić złożenie wniosków tym osobom, które mogą mieć trudności z elektronicznym wnioskowaniem o świadczenie z programu „Dobry Start”.
Na podstawie podpisanych listów intencyjnych pracownicy ZUS będą pełnili dyżuryw wybranych placówkach Poczty Polskiej i KRUS. Podczas dyżurów pracownicy Zakładu będą zakładać zainteresowanym profile na PUE ZUS i będą pomagać w złożeniu wniosku o świadczeniew ramach programu „Dobry Start” za pośrednictwem PUE ZUS.
Taką pomoc będzie można uzyskać także w placówkach ZUS oraz innych wybranych miejscach, z którymi ZUS będzie współpracował w tym zakresie.
Pracownicy ZUS będą obecni w wybranych placówkach Poczty i KRUS na terenie całego kraju.