Informujemy, że został uruchomiony Projekt "Obywatel", składający się z trzech elementów: portalu "www.obywatel.gov.pl", telefonicznej "Informacji dla Obywatela" oraz publikacji dotyczących rekomendacji sposobów komunikowania się administracji z obywatelem.
Na stronie www.obywatel.gov.pl publikowane są karty opisujące prostym, zrozumiałym językeim najpopularniejsze usługi, jakei administracja świadczy na rzecz obywatela. Wśród kart dostępnych w serwisie znajdują sie również informacje przybliżające funkcjonowanie 19 ważnych rządowych portali tematycznych. Pakiet pierwszych 101 kart został podzielony na 15 kategorii. Koljne karty będą sukcesywnie udostępniane.
Rządowy system informacji telefonicznej "Informacji dla Obywatela" z numerem centralnym 222 500 115 oraz 33 numerami przypisanymi wszystkim ministerstwom i urzędom wojewódzkim, służy obywatelom, w szczególności osobom wykluczonym cyfrowo lub mającym kłopot ze zrozumienim procedur administracyjnych, w dostepie do informacji o usługacj publicznych, z jednoczesną możliwością zgłaszania problemów, opinii i uwag poprzez sprofesjonalizowanie kontaktu telefonicznego.