Zawieszenie sprzedaży biletów przez kierowców, regularna obsługa przystanków „na żądanie” oraz dodatkowe wietrzenie pojazdów – to niektóre z kolejnych działań podjętych przez Zarząd Transportu Metropolitalnego, których celem jest zapobieganie zakażeniu.
Dotychczas ZTM zalecił operatorom mycie pojazdów ze szczególną dokładnością oraz wprowadzenie automatycznego otwierania wszystkich drzwi autobusów, tramwajów i trolejbusów podczas obsługi przystanków. Ponadto organizator komunikacji miejskiej zintensyfikował kontrole czystości pojazdów oraz przystąpił do realizacji akcji informacyjnej – w pojazdach oraz Punktach Obsługi Pasażera wywieszone zostały plakaty informujące pasażerów o tym, jak zapobiegać zakażeniu. Z takimi samymi informacjami można zapoznać się również w mediach społecznościowych ZTM.
Dziś ZTM wydał kolejne dyspozycje przewoźnikom. Istotną zmianą jest zawieszenie sprzedaży biletów w pojazdach przez dwa tygodnie od 12 marca. Ponadto operatorom zalecono regularną obsługę wszystkich przystanków – również tych „na żądanie”. – Dzięki temu minimalizowana jest liczba dotknięć przez pasażerów przycisków. Kierowcom i motorniczym zarekomendowano także dodatkowe wietrzenie pojazdów, tj. otwieranie wszystkich drzwi na co najmniej minutę przed odjazdem z początkowego przystanku – wskazuje rzecznik prasowy ZTM Michał Wawrzaszek. – Mimo, że zajęcia w szkołach zostały odwołane to nie wprowadzamy rozkładów jazdy obowiązujących w dni robocze nieszkolne – dodaje Wawrzaszek.
ZTM przygotowuje się również do działań obejmujących przeprowadzanie dodatkowej dezynfekcji automatów biletowych. Szczególna uwaga poświęcona będzie najczęściej dotykanym przez pasażerów elementom urządzeń, czyli ekranowi, klawiaturze, rynnie (gdzie wydawane są bilety papierowe i reszta) oraz wlotowi na monety.
Podsumowanie działań podjętych przez ZTM:
- mycie pojazdów przeprowadzane przez operatorów ze szczególną dokładnością,
- wzmożona kontrola czystości pojazdów,
- zalecenie automatycznego otwierania wszystkich drzwi,
- zawieszenie sprzedaży biletów w pojazdach na dwa tygodnie (od 12.03),
- realizacja akcji informacyjnej (plakaty w pojazdach oraz POP, media społecznościowe),
- decyzja o przeprowadzaniu dodatkowego czyszczenia automatów biletowych,
- regularna obsługa przystanków „na żądanie”,
- dodatkowe wietrzenie pojazdów.