Szkoła Podstawowa nr 6
Projekt patriotyczno – historyczny „Gdy gaśnie pamięć ludzka, dalej mówią kamienie – 13 GRUDNIA 1981 - PAMIĘTAMY!”
W bieżącym roku szkolnym Szkoła Podstawowa nr 6 realizuje projekt patriotyczno - historyczny „Gdy gaśnie pamięć ludzka, dalej mówią kamienie – 13 GRUDNIA 1981 - PAMIĘTAMY!” Jego głównym celem jest przygotowanie dzieci i młodzieży do świadomego przeżywania 40 rocznicy wprowadzenia w Polsce stanu wojennego.
Udział w projekcie wzbogaca wiedzę uczniów na temat stanu wojennego i powstania Solidarności. W ramach podjętych działań odbyły się lekcje tematyczne, wystawy historyczne, projekcja filmów, konkursy literackie i plastyczne oraz warsztaty tematyczne dla nauczycieli.
Zorganizowano szkolny kącik patriotyczno – historyczny „40 lat po stanie wojennym”, w którym umieszczono fotografie i dokumenty związane z historią stanu wojennego. Najważniejszym eksponatem na wystawie jest oryginalny sztandar NSZZ Solidarność kopalni Jowisz w Wojkowicach. Ważnym elementem wystawy jest także zdjęcie Andrzeja Ryszarda Rozpłochowskiego - działacza Solidarności, który został wybrany na świadka wydarzeń.
W związku z udziałem uczniów w Wojewódzkim Konkursie Literackim Stan wojenny we wspomnieniach naszych bliskich w bibliotece szkolnej odbyło się spotkanie adeptów dziennikarstwa z Waldemarem Sikorą członkiem NSZZ „Solidarność” oraz uczestnikiem działań niepodległościowych organizacji Ruch Młodej Polski, a także Związku Młodzieży Polskiej, które po wprowadzeniu stanu wojennego działały w podziemiu.
Uczniowie poznali losy Pana Sikory podczas stanu wojennego, dowiedzieli się o jego działalności wolnościowej na rzecz naszej ojczyzny. Pan Sikora będzie bohaterem prac literackich nuczniów.
Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Z kulturą mi do twarzy”.
Uczniowie klas młodszych wraz z wychowawcami przystąpili do międzynarodowego projektu edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy”. Głównym celem projektu jest wprowadzenie uczniów w świat wartości oraz promowanie kultury w szerokim zakresie.
Projekt jest zgodny z Podstawą Programową oraz kierunkami polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2021/22.
W ramach projektu uczniowie realizują wybrane zadania z czterech modułów: Moduł I – W Krainie Muz, Moduł II – Tu jest moje miejsce, Moduł III – Kocham, lubię, szanuję, Moduł IV – Kultury Świata. Do tej pory uczniowie zrealizowali następujące zadania: Teatr lalek, Z wizytą w teatrze, Tajemnice teatru, Tanecznym krokiem, Dzień wspomnień i zadumy, Magia uliczek i Szkoła do hymnu.
Wszystkie realizowane zadania dostarczają uczniom wiedzy na temat kultury, współpracy, solidarności, altruizmu, patriotyzmu i szacunku dla tradycji. Wskazują wzorce postępowania i budowania relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi dziecka.
Festiwal Dyni
Pod koniec października szkoła nr 3 była organizatorem dziewiątej edycji międzyszkolnego „Festiwalu dyni". Podobnie jak w poprzednich latach konkurs na najciekawszą ozdobę z tego warzywa cieszył się dużym zainteresowaniem. Młodzi artyści wykazali się wielką pomysłowością, a dynie stanowiły wdzięczny materiał do tworzenia oryginalnych i zabawnych prac. Powstały więc prawdziwe dyniowe „cudeńka": ogromne pająki, ślimaki, pingwiny, koty, helikoptery i wiele innych dziwnych jesiennych stworków.
Autorom najpiękniejszych prac wręczono dyplomy, nagrody i wyróżnienia.
Święto Niepodległości
Z okazji 103. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości dzień 10 listopada obchodzony był szkole jako Dzień Młodego Patrioty. Uczniowie klas I – III wykonali samodzielnie patriotyczne kotyliony, flagi oraz prace plastyczne pt. „Polska moja ojczyzna" oraz w swoich klasach odśpiewali hymn państwowy.
Uczniowie klas IV – VIII brali udział w konkursie wiedzy i umiejętności pod hasłem „Patriota na piątkę”. Podczas rywalizacji musieli się wykazać wiedzą na temat swojej ojczyzny, symboli narodowych oraz umiejętnościami sportowymi i plastycznymi. Członkowie Koła Recytatorskiego uczcili Święto Niepodległości patriotycznymi strofami utworów poetyckich poświęconych ojczyźnie. Nie zapomniano również o grobie Nieznanego Żołnierza. Delegacja uczniów zapaliła znicze i minutą ciszy uczciła pamięć poległych.
14 listopada – Dzień Czystego Powietrza
W ramach akcji: „Czyste Powietrze" klasy trzecie uczestniczyły w spotkaniu zorganizowanym przez przedstawicieli Wydziału Ochrony Środowiska UM Będzin, Straży Miejskiej i Policji.
Uczniowie mieli możliwość obejrzenia i wysłuchania informacji dotyczących pojazdów o napędzie elektrycznym poruszających się po naszym mieście.
Na zajęciach wykorzystano materiały dydaktyczne przygotowane przez Edukacyjną Sieć Antysmogową. Krzyżówki, rebusy, interaktywna gra, filmiki okazały się dobrą okazją do dyskusji nt. skutecznych sposobów poprawy jakości powietrza, którym zwłaszcza w okresie jesienno - zimowym, oddychamy. Podsumowaniem akcji szkolnej klas I-III była wystawa prac plastycznych pod hasłem: Stop Smog!
Aby zwiększyć świadomość uczniów na temat problematyki zanieczyszczenia powietrza, klasy V-VIII na lekcjach geografii szczegółowo zapoznały się z tematem „Jak dzieci i dorośli mogą chronić powietrze?". Uczniowie wykonali plakaty i ulotki „Czyste powietrze - zadbaj o swoją przyszłość".
Akcja „Czyste Powietrze" cieszyła się dużą znajomością i aktywnością uczniów.
Szkoła Podstawowa nr 3
Escape Room
W ramach tegorocznej edycji programu Code Week w Szkole Podstawowej nr 3 powstał Escape Room, czyli Pokój Zagadek pod nazwą „Powrót do przeszłości”. Do wspólnej zabawy zaproszeni zostali nauczyciele, rodzice oraz reprezentanci klas. Ich zadanie polegało na rozwiązaniu zagadek i wydostaniu się z Izby Regionalnej, która pełniła rolę kapsuły czasu. Liczył się oczywiście czas. Była to dla wszystkich świetna rozrywka, która przy okazji zapewniała niezapomniane emocje.
Przerwa na czytanie
Uczniowie szkoły po raz drugi wzięli udział w II Międzynarodowej edycji VI Ogólnopolskiej akcji bicia rekordu w czytaniu na przerwie. Celem akcji jest promocja czytania w każdym miejscu i okolicznościach. Wszystkie dzieci (i nie tylko) na krótszą bądź dłuższą chwilę zatopiły się w lekturze. Czytano na korytarzach, w bibliotece, w świetlicy, w sekretariacie, a nawet gabinecie pani dyrektor.
Wydarzenie odbyło się w ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych oraz kampanii społecznej Cała Polska Czyta Dzieciom.
Szkoła pamięta
Szkoła nr 3 przystąpiła w tym roku po raz pierwszy do akcji Ministerstwa Edukacji i Nauki „Szkoła pamięta”, której celem jest zorganizowanie działań upamiętniających ważne rocznice, wydarzenia i postaci historyczne.
Uczniowie klasy 3a – jako reprezentacja Samorządu Uczniowskiego klas 1 – 3, udali się pod Pomnik Nieznanego Żołnierza. Oddali hołd poległym – uczcili ich pamięć minutą ciszy, złożyli kwiaty i zapalili znicze. Przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego klas starszych odwiedzili i uporządkowali opuszczone, zaniedbane groby na pobliskim cmentarzu.
Dzień postaci z bajek
5 listopada świętowno Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek. Była to doskonała okazja, aby przypomnieć sobie naszych ulubionych bajkowych bohaterów. Dzieci słuchały bajek, rysowały swoje ulubione postaci z bajek i bawiły się w bajkowe kalambury, odgadując tytuły bajek czy baśni.
Ten dzień sprawił dużo radości nie tylko dzieciom, ale i dorosłym, którzy z nostalgią wspominali swoje ulubione bajki z dzieciństwa.
Zgrana klasa i szkoła do hymnu
W ramach akcji Samorządu Uczniowskiego „Zgrana klasa” uczniowie klas IV – VIII 10 listopada przyszli do szkoły odświętnie ubrani. Galowy strój zdobiły własnoręcznie wykonane kotyliony. Tego też dnia cała społeczność szkolna przystąpiła do akcji Ministerstwa Edukacji i Nauki „Szkoła do hymnu”.
Punktualnie o godzinie 11:11 odśpiewano w klasach hymn państwowy włączając się we wspólne świętowanie 103. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.
Tenis stołowy
W listopadzie Szkoła Podstawowa nr 3 była gospodarzem ¼ Finału Wojewódzkich Igrzysk Dzieci w Tenisa Stołowego, a kilka dni później – gospodarzem Miejskiego Turnieju Tenisa Stołowego.
W kategorii chłopców uczniowie zajęli odpowiednio III i I miejsce.
Reprezentanci szkoły to:
Wiktor Bartnik, Tomasz Gołkowski i Mikołaj Miśkiewicz oraz Kacper Olkuski i Wojciech Owczarczyk.
Projekt Krokus
Uczniowie szkoły już od kilku lat uczestniczą w Projekcie Krokus koordynowanym przez Żydowskie Muzeum Galicja. Co roku w listopadzie sadzone są cebulki żółtych krokusów w celu upamiętnienia półtora miliona żydowskich dzieci i tysięcy dzieci innych narodowości zamordowanych w czasie Holokaustu. Kolor krokusów symbolizuje żółte gwiazdy Dawida, które Żydzi musieli nosić w czasie wojny.
Wiosną pięknie zakwitną „krokusy pamięci”.
Dzień czystego powietrza
14 listopada obchodzono Dzień Czystego Powietrza. O tym, jak ważne jest oddychanie czystym powietrzem nie trzeba nikogo przekonywać. Czyste powietrze to nasze wspólne dobro, o które wszyscy musimy dbać.
W ramach Dnia Czystego Powietrza przedstawiciele klas 1 - 3 oglądali radiowóz o napędzie hybrydowym i autobus elektryczny oraz poznali tajniki ich działania. Dzieci brały również udział w prelekcji. Na pamiątkę tego wydarzenia dzieci otrzymały książeczki informacyjne „Zadbaj o swój kawałek nieba" oraz odblaski.
Dodatkowo podczas zajęć w klasach dzieci:
- wykonywały plakaty promujące ochronę powietrza i zapobieganie jego zanieczyszczeniom,
- uczestniczyły w pogadankach i oglądały filmiki/ prezentacje o tematyce ekologicznej,
- śpiewały piosenki o naszej planecie,
- rozwiązywały quizy, krzyżówki i rebusy o tematyce ekologicznej.
Dbajmy wspólnie o czyste powietrze!
Szkoła Podstawowa nr 9
Uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 9 obchodzili Narodowe Święto Niepodległości. Dzieci w klasach wykonywały flagi, godła i kotyliony. Wszyscy odśpiewali podczas akademii hymn, zgodnie z założeniami akcji MEN - Szkoła do hymnu.
Zgodnie ze szkolną tradycją po apelu przedstawiciele społeczności szkolnej udali się pod pomnik w Łagiszy, pod którym zapalili biało-czerwone znicze jako symbol pamięci o tych naszych bohaterach, którzy walczyli i ginęli za wolną Polskę.
Także przedszkolaki z oddziału przedszkolnego obchodziły Dzień Niepodległości. Przedszkolaki obejrzały prezentację multimedialną, poznały symbole narodowe oraz odśpiewały hymn Polski. Wspólnie z przedszkolakami z PM 12 w ramach integracji, dzieci udały się pod pomnik, aby zapalić znicz dla uczczenia pamięci o bohaterach narodowych.
Szkoła Podstawowa nr 11
Projekt „Szkoła Pamięta”
Uczniowie jedenastki włączyli się w projekt MEiN „Szkoła pamięta”. Niektóre klasy udały się na spacer patriotyczny do pierwszej w Polsce Świątyni - Pomnika Martyrologii Polaków na Wschodzie - Golgoty Wschodu. Zapoznali się z historią Osiedla Syberka, którego nazwa pochodzi od miejsca zbiórki osób zsyłanych w XIX wieku na Sybir.
Obejrzeli wkomponowany w fundamenty kościoła krzyż z wizerunkiem Matki Boskiej Katyńskiej i wypisanymi miejscami kaźni. Spacer zakończył się chwilą zadumy nad grobem pierwszego proboszcza kościoła, księdza prałata Stefana Gibały oraz historią Polski i losami Polaków.
Uczniowie klas młodszych pod opieką wychowawców zapalili znicz w miejscu, gdzie stała synagoga. Stoi tam granitowy obelisk z napisami w języku polskim i hebrajskim, upamiętniający będzińskich Żydów oraz synagogę.
Pozostałe klasy udały się na cmentarz parafialny na Górce Zamkowej, gdzie odwiedzili groby ludzi zasłużonych dla ziemi będzińskiej, patriotów, nauczycieli ludzi sztuki naszego regionu.
Akcja „Szkoła do hymnu”
„Szkoła do hymnu” to kontynuacja akcji, która rozpoczęła się w 2018 r. Od początku cieszy się ona ogromnym zainteresowaniem uczniów i nauczycieli. Do akcji zawsze włączały się także placówki polonijne z całego świata. W roku 2020 – mimo trwającej epidemii i nauki na odległość – do akcji w różnej formie przystąpiło w sumie 16 269 szkół, przedszkoli i placówek oświatowych z całego kraju oraz 134 placówki polonijne.
W bieżącym roku cała szkoła: uczniowie oraz nauczyciele klas 1-8 oraz oddziału przedszkolnego – mimo iż w osobnych klasach – wspólnie o 11:11 odśpiewali hymn Polski. Wszyscy uczcili ten podniosły moment galowym strojem oraz barwami narodowymi w postaci flag oraz kokard narodowych.
Program autorski „Gamifikacja – Będzin przez wieki. Prahistoria, średniowiecze, czasy nowożytne, współczesność”
Program „Gamifikacja – Będzin przez wieki. Prahistoria, średniowiecze, czasy nowożytne, współczesność” realizowany jest w Szkole Podstawowej nr 11 w Będzinie na zajęciach z wychowawcą dwóch klas ósmych: 8a i 8b.
Program oraz przygotowana przez uczniów gra mają przybliżyć uczniom historię miasta, w którym mieszkają. Wpisuje się on w realizację jednego z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2021/2022 – działanie na rzecz szerszego udostępniania kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych.
Gamifikacja, polega na wykorzystywaniu do nauki elementów gier i technik ich projektowania. Celem jest zaangażowanie dziecka do wykonywania zadań, które mógłby uważać za nudne. Nauczyciel buduje w uczniach zaangażowanie, chęć podejmowania wyzwań, ale i współpracy z kolegami i koleżankami.
W ramach podjętych już działań uczniowie wykonywali zdjęcia do gry w trakcie spaceru po Będzinie, podczas którego uczestnicy poznali również historię miasta. Dodatkowo uczestnicy zaprojektowali planszę przyszłej gry oraz zrobili wstępny zarys regulaminu. Obecnie trwają prace nad pytaniami.
Szkoła Podstawowa nr 8
Listopad społeczność szkolna rozpoczęła w atmosferze zadumy, z powodu Święta Zmarłych.
Wolontariusze z klasy VIII a pod opieką pani Marty Gwiazdy w sobotni poranek udali się na będziński cmentarz, by odwiedzić opuszczone i zaniedbane groby. Po wspólnym uprzątnięciu grobów, na znak pamięci, zapalili znicze. Akcja pozwoliła młodzieży oswoić jakże trudny temat przemijania oraz była pomocna w nauce szacunku do tradycji i naszych przodków.
Okres Zaduszek to doskonały moment na omawianie II części Dziadów Adama Mickiewicza. Z tej okazji uczniowie klasy 7a wspólnie z wychowawczynią Martą Szczerbą zorganizowali Wieczorne spotkanie z „Dziadami”.
Wspólne czytanie lektury poprzedziło słuchowisko na temat przedchrześcijańskiego obrzędu dziadów, po którym uczniowie wzięli udział w przygotowanym dla nich quizie. Tym sposobem, wprowadzeni w atmosferę dawnych obrzędów, uczniowie wraz z nauczycielką rozpoczęli wieczór czytelniczo-inscenizacyjny. Czytanie z podziałem na role, elementy scenografii, ziarna gorczycy, tajemnicza atmosfera oraz przebrania niektórych uczniów uczyniły wieczór wyjątkowym, a lekturę bardziej zrozumiałą. Nie zabrakło jedzenia i picia, a spotkanie, oprócz wzbogacenia wiedzy, przyczyniło się do zintegrowania grupy oraz pozwoliło na miłe i niecodzienne spędzenie piątkowego wieczoru w doborowym towarzystwie
W początek listopada tanecznym krokiem wkroczyły uczennice klas młodszych. Dziewczęta wzięły udział w ogólnopolskim konkursie You Can Dance. Uczennice klas 2a i 3a samodzielnie opracowały układ taneczny i z pomocą opiekunki pani Doroty Suszyńskiej nagrały film, na który teraz można oddawać głosy: https://www.facebook.com/watch/?v=206593784947138.
Uczniowie klas VIIIa i VIIIb pod opieką nauczycieli: Urszuli Trzęsickiej, Agnieszki Pustelnik, Anny Borowskiej i Dominiki Kowalik – Surmy zwiedzili Miejsce Pamięci i Muzeum Auschwitz – Birkenau. Spotkanie z tak trudnymi kartami historii XX wieku wywarło na wszystkich bardzo mocne wrażenie.
Przewodnicy opowiedzieli uczniom o surowych i tragicznych warunkach życia, jakie panowały w obozie, zapoznali z tragiczną a jednocześnie heroiczną historią świętego Maksymiliana Marii Kolbego i o obozowych losach rotmistrza Pileckiego. Bardzo duże zainteresowanie uczniów wzbudziły księgi z nazwiskami ofiar oraz poruszające wystawy multimedialne.
Uczniowie złożyli wiązankę kwiatów przy ścianie straceń symbolicznie oddając hołd wszystkim, którzy musieli zmierzyć się z piekłem obozowego życia. Pozostaje pamiętać, że to „ludzie ludziom zgotowali ten los”.
Uczniowie klas IV i VI pod opieką swych nauczycieli uczestniczyli w wycieczce krajoznawczej do Ustronia. Główną atrakcją wyprawy stał się Leśny Park Niespodzianek, w którym dzieci zapoznały się z trybem życia sów, ptaków drapieżnych oraz ssaków m. in. danieli, muflonów, dzików, kóz czy ulubionych przez wszystkich alpak.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się pokazy lotów zarówno ptaków drapieżnych, jak i sów oraz możliwość karmienia niektórych zwierząt. Niemałą frajdę sprawił uczniom dwukrotny zjazd po torze saneczkowym usytuowanym na zboczu Równicy. Końcowym punktem programu wycieczki było ognisko z pieczeniem kiełbasek. Miła atmosfera i cenne wiadomości o zwierzętach na długo pozostaną w ich wspomnieniach.
Ósemka już po raz czwarty włączyła się do akcji „Szkoła do hymnu” organizowanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej . W środę 10 listopada dokładnie o 11:11 na holu szkoły padła komenda „Do hymnu” – chór szkoły pod kierownictwem nauczyciela muzyki pani Magdaleny Bochenek – Puławskiej zaintonował pieśń „Mazurek Dąbrowskiego”, a do chóru dołączyli pozostali uczniowie w klasach pod opieką swoich nauczycieli.
Stroje galowe ozdobione zostały kotylionami w barwach narodowych a na korytarzach szkolnych pojawiły się dekoracje dotyczące Narodowego Święta Niepodległości. Cała społeczność szkolna włączyła się we wspólne celebrowanie tego najważniejszego dla każdego Polaka święta.
Szkoła Podstawowa nr 10
Innowacja „Dziecięce odkrywanie świata"
Tematem innowacji było PRZYCIĄGANIE. Uczniowie wraz z nauczycielami wspólnie odkrywali, czy magnesy przyciągają każdy materiał, próbowali coś z nich zbudować (odkrywając ich biegunowość), a także tworzyli obrazy z opiłków żelaza. Dodatkowo w magiczny sposób skrawki papieru unosiły się do góry, wykorzystując elektrostatykę.
„Magiczna moc bajek”
W listopadzie świetlica szkolna zrealizowała moduł i projekt „Magiczna moc bajek". Udało się utworzyć kącik projektowy, przygotować pacynkę, która będzie towarzyszyć w podróży przez cały projekt oraz nauczyć się projektowej piosenki.
Przyswojono sobie, czym jest szacunek, na podstawie książki „Niebieska Niedźwiedzica", stworzyono Ordery Uśmiechu oraz przygotowano kartki z życzeniami dla seniorów.
Wycieczka do Pszczyny
Uczniowie klas 4a i 4b uczestniczyli w niezwykłej lekcji historii. Zwiedzając ekspozycję trasy „Podziemny Olkusz” poznawali historię olkuskiego górnictwa i hutnictwa. Oprócz eksponatów pomagały w tym uczniom multimedialne i interaktywne treści.
„Uwolnij książki, dziel się z innymi”
Bookcrossing to niekonwencjonalna forma popularyzowania książek i czytelnictwa poprzez nieodpłatne ich przekazywanie metodą „podaj dalej”. Idea krążącej książki narodziła się w Stanach Zjednoczonych w 2001 roku, jej inicjatorem był programista komputerowy Ron Hornbaker. Swój pomysł nazwał bookcrossingiem.
Bookcrossing polega na zostawianiu przeczytanych książek w miejscach publicznych, jak również na specjalnie przeznaczonych do tego celu półkach (stoliki, regały, gabloty, biblioteczki plenerowe), po to, by znalazca mógł je przeczytać i znów puścić w obieg.
Co daje mam bookcrossing?
Bookcrossing pozwala dzielić się książkami, stwarza możliwość wymiany na inne, daje szansę czytania tym, których nie stać na zakup książek, powoduje, że książki są w ciągłym obiegu, umożliwia śledzenie wędrówki książek, gdyż dzięki internetowemu systemowi monitoringu stwarza możliwość obserwowania drogi uwolnionego tomu.
Bookcrossing to bezinteresowna przyjemność dzielenia się literaturą, budowanie więzi między czytelnikami, skuteczny sposób integracji. Potencjał bookcrossingu jest przeogromny, musimy go mądrze wykorzystać!
Jeżeli ktoś posiada książki, z którymi chciałby się podzielić z innymi czytelnikami, to prosimy o uzupełnianie półki w trzech kategoriach: literatura dziecięca, młodzieżowa i książki dla dorosłych.
Szkoła Podstawowa nr 10 składa podziekowania za wsparcie Miejskiej i Powiatowej Bibliotce Publicznej w Będzinie im. Stefana Żeromskiego, mając nadzieję, że na półkach przyszkolnego punktu będzie cały czas ruch. Że będzie wiele osób, które będą się wymieniać książkami oraz że po prostu te półki będą żyły.
Obchody Święta Niepodległości
10 listopada o godz. 11.11 szkoła dumnie przyłączyła się do obchodów Święta Niepodległości, a w tym do akcji „Szkoła do hymnu". W klasach z powagą i zastosowaniem zasad bezpieczeństwa odsłuchano „Mazurka Dąbrowskiego".
...I jest w czerwieni maków,
i w białych kwiatach wiśni,
w piosenkach wszystkich ptaków
i w każdej naszej myśli....
(Fragment wiersza W. Chotomskiej "Twój dom")
Akcja „Czyste powietrze”
Od 8 do 15 listopada 2021 r. w szkole przeprowadzono akcję pn. „Dbajmy o czyste powietrze”. Uczniowie bardzo chętnie uczestniczyli we wszystkich zaproponowanych formach zajęć. Poszczególne działania były skoncentrowane na pobudzeniu różnych form aktywności poprzez zabawy twórcze, dydaktyczne i konstrukcyjne.
Kluczowym punktem akcji była wizyta w szkole ECOautobusu oraz samochodu policyjnego. Dzieci miały możliwość zapoznać się z pracą służb porządkowych oraz zwiedzić nowoczesny, elektryczny środek transportu.
Obchody Dnia Czystego Powietrza stały się doskonałą kampanią informacyjno - edukacyjną, dzięki której uświadomiono społeczność szkolną, że stan otoczenia nie zależy tylko np. od wielkich zakładów przemysłowych, ale także (a może głównie) od postawy nas samych.
„Dzień jeża”
Dokąd tupta nocą jeż….? Do Osiedla „Jeżowa Dolina” z Będzina. Takie osiedle domków dla jeży powstało w ogródku szkolnym. Stworzyli je uczniowie, którzy wzięli udział w konkursie zorganizowanym przez Urząd Miejski miasta Będzin.