Projekt „Będzińskie przedszkola równych szans” zapewnia rozszerzenie oferty będzińskich przedszkoli o dodatkowe zajęcia wyrównujące szanse edukacyjne dzieci a także wsparcie nauczycieli w zakresie rozwijania kompetencji pedagogicznych do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami.
W ramach projektu każda placówka przedszkolna proponuje indywidualną ofertę zajęć dla dzieci m. in. z dogoterapii, arteterapii, muzykoterapii, terapii ręki, logorytmicznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne i koordynację przestrzenno-ruchową.
Wszystkie podejmowane w projekcie działania mają na celu zapewnienie wysokiej jakości edukacji przedszkolnej i zagwarantowanie dzieciom lepszego startu w dorosłym życiu. Każdy uczestnik projektu zyska umiejętności, które pozwolą mu w przyszłości wyrosnąć na szczęśliwego człowieka, ciekawego świata i pewnego swoich mocnych stron. Poprzez udział w zajęciach dodatkowych wzmocnią swój rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i poznawczy, a dzięki odpowiedniemu doposażeniu będzińskich placówek przedszkolnych w pomoce dydaktyczne i specjalistyczne narzędzia edukacyjne oraz zakres prac poprawiających infrastrukturę części placówek, wszystkie dzieci, w tym zarówno z deficytami rozwojowymi, będą miały warunki do zabawy i nauki, uwzględniające ich zróżnicowane potrzeby. Tworzenie warunków, które umożliwiają dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa (bezpieczne i funkcjonalne place zabaw) to jedno z głównych celów tego projektu.
Okres realizacji projektu: od 26 października 2020 roku do 25 kwietnia 2022 roku.
Całkowity koszt projektu to 1 449 476,66 zł, w tym 1 232 055,16 zł stanowi dofinansowanie unijne z Europejskiego Funduszu Społecznego.