Główne cele projektu:
Celem projektu „e-Będzin – rozwój cyfrowych usług publicznych” jest poprawa jakości i efektywności świadczonych usług publicznych oraz poprawa procesów administracyjnych związanych ze świadczeniem usług publicznych poprzez wdrożenie zintegrowanego systemu cyfrowych usług publicznych.
Zakres projektu:
- modernizacja systemu informatycznego Urzędu w ramach przyjmowania i realizacji spraw zainicjowanych drogą elektroniczną, zgodnie z wymaganiami ustawowymi,
- przygotowanie Urzędu do realizacji nowych funkcji informacyjnych na rzecz instytucji, podmiotów gospodarczych, obywateli i mieszkańców regionu (zwiększenie dostępu obywateli i przedsiębiorców do cyfrowych usług publicznych).
Zakładane efekty:
Dzięki wdrożeniu projektu interesanci urzędu przy użyciu sieci Internet otrzymają dostęp do wniosków, deklaracji, pism, dokumentów w wersji elektronicznej. Z drugiej strony, urząd miejski będzie miał możliwość zintensyfikowania i usprawni jakość świadczonych usług (pracownicy będą więcej czasu poświęcać na obsługę interesantów).
W ramach wnioskowanego przedsięwzięcia w sumie zostanie wdrożonych 28 e-usług.
Portal będący centrum usług publicznych będzie udostępniał następujące grupy usług:
- informacje publiczne;
- informacje spersonalizowane przeznaczone dla konkretnych podmiotów i obywateli udostępniane po uwierzytelnieniu.
Podstawową cechą proponowanych e-usług będzie możliwość dokonywania płatności elektronicznych za wybrane wierzytelności oraz informowanie klientów o konieczności dokonania czynności administracyjnych.
Wartość projektu:
Całkowita wartość projektu wynosi 1 499 731,95 zł, dofinansowanie Unii Europejskiej stanowi 85% wydatków kwalifikowalnych, tj. wartość 1 121 168,90 zł.