Zaproszenie jest skierowane do przedstawicieli organizacji, którzy na co dzień w swojej działalności wspierają osoby z niepełnosprawnościami. Kandydatem do Sejmiku może zostać osoba, która spełnia łącznie następujące warunki:
- zamieszkuje na terenie województwa śląskiego;
- jest pełnoprawnym członkiem organizacji pozarządowej, która działa na rzecz osób niepełnosprawnych;
- posiada orzeczenie o niepełnosprawności, lub jest wolontariuszem, nauczycielem, rodzicem, opiekunem sprawującym opiekę nad osobą z niepełnosprawnością;
- wyraziła zgodę na kandydowanie oraz pracę w Sejmiku,
- nie jest skazana przez sąd prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego,
- wyraziła zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Urząd oraz upublicznienie informacji wskazanych w formularzu zgłoszeniowym.
Prawidłowo wypełniony formularz należy wysłać w wersji pdf na adres e-mail: sejmikniepelnosprawni@slaskie.pl w terminie do 11 grudnia 2023 roku. Liczy się data wpływu dokumentów do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.
Kandydaci do swoich zgłoszeń mogą dołączyć życiorys, listy gratulacyjne, dyplomy, referencje w szczególności organizacji społecznych.
Spośród nadesłanych zgłoszeń, wyboru przedstawicieli do Sejmiku dokona komisja powołana w drodze uchwały zarządu województwa. Lista osób powołanych w skład Sejmiku zostanie zamieszczona na stronie www.niepelnosprawni.slaskie.pl w terminie do dnia 26 stycznia 2024. Zgłoszenia nadsyłane po terminie oraz wypełnione nieprawidłowo, nie będą brane pod uwagę.
Dodatkowych informacji w sprawach zgłaszania kandydatów i funkcjonowania Sejmiku Osób Niepełnosprawnych Województwa Śląskiego udzielają pracownicy Departamentu Edukacji i Spraw Społecznych Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach (tel. 32 77 40 638, e-mail: sejmikniepelnosprawni@slaskie.pl).